Wat mag het kosten?
Verkeer, wegen en water | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
Bedragen x € 1.000 | rekening | na wijz. | ||||
Nieuw beleid | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Bestaand beleid | 4.844 | 5.264 | 5.353 | 5.427 | 5.476 | 5.517 |
Totaal lasten | 4.844 | 5.264 | 5.353 | 5.427 | 5.476 | 5.517 |
Totaal baten | 273 | 128 | 128 | 129 | 129 | 129 |
Resultaat | 4.571 | 5.136 | 5.225 | 5.298 | 5.347 | 5.389 |
Toelichting
Lasten
De begrote lasten 2020 zijn € 212.000 hoger dan de begrote lasten 2019. Dit wordt vooral verklaard door:
- Hogere toegerekende apparaatskosten binnen- en buitendienst en hogere bijdrage aan derden als gevolg van loon- en prijsstijging.
- Door afronding en nieuwe investeringen stijgen de kapitaallasten in 2020 met € 175.000 (2019 € 277.000).
Baten
De begrote baten 2020 zijn gelijk aan de begrote baten in 2019. De hogere baten in 2018 zijn incidenteel en worden vooral verklaard door hogere leges glasvezelnetwerk € 32.000, door hogere ontvangen vergoedingen nutsbedrijven € 46.000 voor herstellen van bestrating en door verkoopopbrengst houtverkoop Padenbos € 62.000.